از سرگيري ارتباط Google و Yahoo
نوشته شده توسط : E-Commerce

 

همانطور که احتمالا اين اواخر خوانده ايد، Yahoo مدتی است ارتباط خود را با Google از سرگرفته است و نمايش موتور جستجوگر Google را که به Yahoo.com منتج می شود ادامه خواهد داد.

شک و شبه های بسياری در مورد اينکه آيا Yahoo اين موافقتنامه را از سر می گيرد يا خير وجود داشت به خصوص اينکه اعضای Yahoo بر اين باور بودند که ارتباط با Google مخاطبين Yahoo را پراکنده کرده است. در حقيقت Nielen/Net Ratings اخيرا برای نخستين بار تعداد مخاطبين جديد موتورهای جستجو را  برای ماه آگوست منتشر کرده است. در حالی که Yahoo همچنان در تلاش است تسلط خود را بر MSN حفظ کند، بعيد به نظر می رسيد که روابطش را با يکی از بزرگترين موتورهای جستجوگر رقيب ادامه دهد در حالی که انتخاب Inktomi  يا FAST رقيب محسوب نمي شوند می توانست نيازها را برآورده کند. اگر چه هنگامی که به نيروی نام و شهرت Google توجه کنيد و کيفيت موتور جستجوگرش را در نظر بگيريد، می توانيد Yahoo را برای ادامه رابطه با Google ببخشيد. چنانکه نقل است " با دوستانت صميمی باش، با دشمنانت صميمی تر " .

تغيير عمده

پس از ماهها تامل، در نهايت Yahoo اعلام کرد که ارتباط خود را با Google ادامه خواهئد داد شگفت اينکه استراتژی که Yahoo انتخاب کرده ورای حفظ رابطه به تنهايی است. چنانچه از دهم اکتبر نتايج فهرست Yahoo و صفحات وب Google به صورت مجزا نمايش داده نخواهد شد، در عوض ترکيب شده و اصطلاح جديد Web Matches ايجاد می کند.

اين پيوندهای وب ترکيبی از نتايج فهرست های Yahoo و Google خواهند بود اما آنچه که به نمايش در می آيد با استفاده از الگوريتمهای خود Yahoo است . اين ساختار ترکيبی با ترتيب پيشين متفاوت است که توسط آن Yahoo تنها نتايج Google  را هنگامی نشان می داد که در فهرست هايش پاسخی برای مورد جستجوي طرح شده وجود نداشت. با اين پيوند جديد وب ديگر لوگوی Google در سمت چپ بالای صفحه نمايش داده نمی شود و تنها راه  برای مشخص شدن اينکه نتيجه متعلق به فهرست Yahoo است اتصال به قسمتی از پايين صفحه به نام "More sites about" و يک فلش گرافيکی قرمز رنگ خواهد بود. اين عمل به مخاطبين Yahoo اجازه می دهد که از ميان فهرست Yahoo سايتهای مرتبط بيشتری را ببينند و روی مورد دلخواه شان کليک کنند .

در حالی که نتايج جستجوی جديد از الگوريتم Yahoo استفاده می کنند، بررسی های اوليه نشان داده است که اين الگوريتم به الگوريتم خود Google بسيار شبيه است و در برخی موارد يافتن تفاوتی ميان اين دو بسيار دشوار است.

تاثير بر وب سايت شما

به اين ترتيب اين تغيير برای شخصی که به دنبال جايگاه بالاتری در Yahoo است چه تفاوتی ايجاد می کند ؟  عمده ترين سوال بر اين مسئله متمرکز است که پرداخت 299 دلار برای عضو شدن در فهرست Yahoo چه سودی دارد؟ در حالی که استفاده کنندگان Yahoo از ميان فهرستی که توسط افراد ويرايش شده است عبور می کنند اغلب ترجيح می دهند از عمليات جستجو برای يافتن محصولات يا خدماتی که جويايش هستند استفاده کنند. با در ذهن داشتن اين مطلب،  اغلب شرکتها قادر خواهند بود از ترافيک ارسالي از Yahoo بدون اينکه 299 دلار در سال بپردازند، استفاده کنند. اين شيوه، زمانی تنها راه بدست آوردن شانس رتبه بالا داشتن در نتايج موتور جستجوگر Yahoo بود. به اين ترتيب چرا افراد بايد پرداخت 299 دلار به Yahoo ادامه دهند در حالی که می توانند به سادگی از طريق فهرست Google به هدفشان برسند؟

البته مستقيما توسط Yahoo وارد فهرست شدن فوايدی دارد اولا فهرست شما در توضيحات و تيترهای ويرايش شده Yahoo نمايش داده می شود که عموما ساختار بهتري از نتايج Google دارند . نتايج Google توضيحات را بر اساس جايگاه کلمه کليدی در متنهای وب سايت نمايش خواهد داد. اين  برای مشخص کردن ارتباط يک وب سايت حداقل با کلمه کليدی  سودمند است ، اما اغلب نامرتب و نامناسب به نظر می آيد و هنگامی که نتايج Google در کنار صفحات منظم و ويرايش شده Yahoo قرار بگيرد ميزان کليک های Google کاهش می يابد. دوما عضو فهرست Yahoo بودن می تواند تاثير بسيار مثبتی بر رتبه شما در Google داشته باشد. هنگامی که Google وب سايتهايی را که با سايت شما مرتبط هستند دوره می کند  يک عضو فهرست Yahoo بودن  در دريافت جايگاه بالاتر در Google تاثير بسزايی دارد. انتخاب خروج از فهرست Yahoo با هدف بدست آوردن جايگاه در Google می تواند در رتبه بندی سايت شما زيان داشته باشد. اينها شرايطی هستند که کاملا تحليل نشده اند اما چنانچه مشخص است با عضو نشدن در فهرست Yahoo ممکن است شانس خود را برای رتبه بالا داشتن به مخاطره بيندازيد. در نتيجه رتبه Yahoo شما در اين فرايند زيان خواهد ديد.

تصميم گيري

Yahoo قالب جديد را برای نتايج جستجو برای چند هفته امتحان کرده است و حدس من اين است که آنها در آينده آن را کمی پيچيده ترخواهند کرد. تاثير کلی اين تغيير تا حداقل چند هفته آشکار نخواهد شد در اين ميان يک شرکت چه استراتژی بايد در پيش بگيرد ؟ 299 دلار برای فهرست Yahoo بپردازد يا به Google متوصل شود ؟ پاسخ بستگی به بودجه شما دارد. اگر شرکت شما بودجه محدود دارد ممکن است مايل باشيد با انتخاب Google ارزش فوايدی را که از عضويت Yahoo دريافت می کنيد، با از دست دادنش، درک کنيد. هرچند اگر منابع مالی داريد می توانيد همچنان از فهرست Yahoo بهرمند شويد و از اين ترديد که آيا سايت شما در اين نتايج جستجوی جديد و کامل تر Yahoo نشان داده خواهد شد يا خير، رهايی يابيد.

 

براي در يافت متن کامل تمام مطالب در خبرنامه عضو شويد




:: موضوعات مرتبط: تمامی مطالب و مقالات محمود بشاش ( غول مقاله یتجارت الکترونیک ایران ) , از سرگيري ارتباط Google و Yahoo , ,
:: بازدید از این مطلب : 90
|
امتیاز مطلب : 15
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : جمعه 3 بهمن 1388 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: